

TALK THE TALK
WALK THE WALK
VERDENSMÅLENE I Ex3
I ex3 er vi meget bevidste om at “walk the talk” og arbejde efter vores egen overbevisning. Derfor har vi selvfølgelig også taget stilling til hvilke verdensmål vi læner os op ad og opererer ud fra.
Verdensmål 3: Sundhed og trivsel
Trivsel er et stort fokus, når vi arbejder med organisationsudvikling. Den positive menneskelige trivsel og udvikling er et hjertebarn, som vi vægter højt i vores virke som konsulenter. Det er en vigtig overordnet værdi, som vi omsætter til handling både i kundecases og internt i vores netværk.
Verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk trivsel
Ligeledes arbejder vi for at skabe jobs og vækst. Med vores fokus på empowerment, evolution og entrepreneurship er det vores overbevisning, at vi kan hjælper virksomheder og organisationer til at skabe nye forretningsmuligheder, som i sidste ende skaber nye jobs.
Verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion
Med fokus på planet har vi valgt at arbejde forretningsudvikling og vejleder virksomheder med forretningsområder, som berører bæredygtig produktion og forbrug. Vi styrker virksomheder og organisationer til at udvikle deres produkter, processer og kommunikation i en mere miljøvenlig retning. Målet er at gøre virksomheder bæredygtige og grønne, og samtidigt give dem ressourcerne til at påvirke deres kunder i deres forbrug.
Verdensmål 17: Partnerskaber for forhandling
For at komme i mål med Verdensmålene er det vigtigt at samarbejde og indgå i stærke strategiske alliancer. Partnerskabet ex3 brygger på at dele viden, ekspertise og andre ressourcer, som kan understøtte en bæredygtig udvikling af de danske virksomheder.
Væredygtighed
Væredygtighed er et nyt begreb, som særligt er brugt af Center for Væredygtighed i Aarhus. De definerer bl.a. væredygtighed, som værende en bevidsthed bag handlinger og processer forankret i hvad det vil sige at være i og uden for fællesskabet. De har yderligere defineret 8 Væredygtighedsmål, som supplemnet til de 17 Verdensmål:
Vi arbejder med en lignende tilgang i vores arbejde med organisation- og forretningsudvikling. Handlingen bag bæredygtige tiltag er drevet af mennesker og følelser, og derfor er det i en omstillingsproces også vigtigt at fokusere på hvordan vi motiveres og leder i en bedre retning. Vi opfordrer og udfordrer vores kunder til selvrefleksion og hvor deres (og virksomhedens) plads er i verden – hvilket samspil der er og hvilket aftryk de efterlader.